4 Mart 2019 Pazartesi

KONKORDATO BİLGİLERİNE NASIL ULAŞILIR?

Üyesi olduğum sosyal medya hukuk gruplarında, alacaklısı oldukları şirketin konkordato bilgilerine ulaşmak isteyenlerin soruları sıklaştı. Denk geldikçe Ticaret Sicil Gazetesi veya MERSİS'ten bakmalarını önerdim. Çünkü sorun benim sorunum değildi, ezberimdeki bilgi buydu.

Ancak bugün konkordato ile ilgili bir soruya cevap vermem istenince, yani iş başa düşünce, İcra İflas Kanunu'ndaki konkordato ile maddeleri okudum.

İİK madde 288, "...Mahkemece geçici mühlet kararı, ticaret sicili gazetesinde ve Basın-İlan Kurumunun resmî ilân portalında ilân olunur ve derhâl tapu müdürlüğüne, ticaret sicili müdürlüğüne, vergi dairesine, gümrük ve posta idarelerine, Türkiye Bankalar Birliğine, Türkiye Katılım Bankaları Birliğine, mahallî ticaret odalarına, sanayi odalarına, taşınır kıymet borsalarına, Sermaye Piyasası Kuruluna ve diğer lazım gelen yerlere bildirilir. İlanda ayrıca alacaklıların, ilândan itibaren yedi günlük kesin süre içinde dilekçeyle itiraz ederek konkordato mühleti verilmesini gerektiren bir hâl bulunmadığını delilleriyle birlikte ileri sürebilecekleri ve bu çerçevede mahkemeden konkordato talebinin reddini isteyebilecekleri belirtilir..." kuralını görünce, Ticaret Sicil, MERSİS ve Basın İlan Kurumu'ndan deneme yapmaya karar verdim.

  1. Ticaret Sicil Sorgulaması: https://kvuraldogan.blogspot.com/2015/12/e-ticaret-sicil-uygulamasinin-avukatlik.html linkinde anlattığım gibi sicil numarasından sorgulayınca çıkmadı ama unvandan sorgulayınca konkordato ilanı çıktı.Tabi bu sorguladığım şirkete özgü bir durum, sicil numarası değişmiş. Siz yine de hem unvan ile hem de sicil no ile sorgulamayı unutmayın.
  2. MERSİS:Ticaret Sicil Gazetesinde konkordato ile ilgili ilan olmasına rağmen MERSİS sorgusunda, "Firmaya ait konkordato/iflas bilgisi bulunmamaktadır." yazıyordu. Bu konuda MERSİS'e güvenmemek gerek. Ancak ilginç bir şekilde başka bilgiye ulaştım, şirket bilgilerinin altında KISITLAMALAR diye bir ölüm vardı ona tıkladım, "Büyükçekmece 1. İcra Ceza Mahkemesinin 27/12/2018 tarihli ve 2018/... Esas sayılı müzekkeresi gereğince tedbiren çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı" yazıyordu. (esas numarasını ben sildim)
  3. www.ilan.gov.tr:Burada ilan ararken "aktif ilanlarda ara" seçeneği seçili. Onu "tüm ilanlarda ara" yaparak arayın. Sonuç olumlu, mahkemenin İİK madde 288 uyarınca yayımladığı ilanlara ulaştım.
Sonuç olarak, hangi konu üzerinde çalışıyorsak, soru sormadan önce lütfen kanunu okuyalım.  

Eğer konkordato bilgisi arıyorsak www.ticaretsicil.gov.tr den unvan ve sicil no ile ve www.ilan.gov.tr de sol taraftaki TÜM İLANLARDA ARA kısmını seçerek arama yapalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder