2 Mayıs 2016 Pazartesi

CÜBBELİ GÜNLER 1 - HACİZ KOYDUĞUNUZ TAŞINMAZDA KİRACI OLUP OLMADIĞINI ARAŞTIRMAYI İHMAL ETMEYİN 1 !

Aslanlar, kendi tarihini yazana kadar, av hikayeleri avcıları yükseltmeye devam edecektir. (Afrika Atasözü)

Zamanın çok, paranın az olduğu günlerdi. Bir kısım avukatların ise parası çok, zamanı yoktu. Madem sermayem zamandı, iyi kullanmalıydım.

Borçlunun icradan araç ve gayrimenkul sorgusunu yaptım. Üzerine kayıtlı araç üzerine haciz koyup, araç üzerindeki tüm hacizleri gösteren listenin çıktısını aldım.Ne yazık ki borçlu adına taşınmaz kaydı yoktu.

Madem iyi bir icra avukatı değildim, araca haciz koyan, yani aynı borçluyu takip eden diğer avukatların neler yaptığını inceleyerek, alternatifler geliştirebilirdim. Araç üzerine haciz koyan dosyalardan Ankara'da olanları teker teker inceledim.

Bir dosyada borçlu adına kayıtlı bir taşınmaza haciz konulmuştu. Bizim dosyada ise taşınmaz bulunamamıştı. Belgeleri incelediğimde borçlunun tapuda soyadının bir harfinin yanlış yazıldığını fark edince, taşınmazın il, ilçe, ada, parsel vs. bilgilerini not aldım ve icra dosyasından ilgili tapu müdürlüğüne borçlunun anne, baba adı, doğum tarihi bilgilerine yer veren, haciz konulmasını istediğimiz taşınmazın da ada parsel vs. bilgilerine yer veren bir haciz müzekkeresi gönderdim.

Gelen cevap olumluydu, taşınmaz üzerine haciz konulmuştu ama başta vergi dairesi haczi olmak üzere ona yakın haciz vardı. 

Bu defa belediye aracılığı ile taşınmazın açık adresini öğrendim. Sonrasında taşınmazın bulunduğu mahalle muhtarına yazı yazarak borçlunun sahip olduğu hisseli dairelerde kimin oturduğunu sordum. Tüm bu işlemler biraz yordu, bazı yazıları 2-3 defa yazdım vs. ama yılmadım. 

Muhtarlığın bildirdiği isimlere, 89/1 haciz ihbarnamesi gönderip, kirayı artık borçluya değil, icra dairelerine ödemelerini ihtar ettim. Hepsi, 89/1'e itiraz etti tabi. Borçlu da, meskeniyet iddiası ile dava açtı icra mahkemesinde. Hatta, zamanında işçi avukatlık yaptığım büroya karşı açtığı ve kazandığı, meskeniyet iddiasını da emsal karar eklemişti dilekçesine.

Dava dilekçesindeki iddialar, emsal karar ve stajyerimiz Özge Ünal'ın yaptığı araştırmalar, meskeniyet iddiasının mahkemece kabul edileceğini gösteriyordu. Buna rağmen kazanmak için elimizden gelen savunmayı yaptık, en azından davacı ilk duruşmada davayı kazanamayacağını gördü. 

Bir süre sonra dborçlu, uzlaşmak istediğini söyledi, çünkü kiracılara gönderilen 89/1 ler kardeşleri ile ilişkisini bozmuştu, davanın ilk duruşmada bitmemesi de direncini kırmıştı, teklifini alacaklıya ilettim. Borçlunun bildiğimiz tek varlığı emekli sandığından aldığı maaşı idi. Borçlu, maaşına haciz konulmasına izin verecekti, alacaklı da borcu uzlaşma tarihi itibariyle sabitleyecek, borcu emekli maaşının 1/4 ü ile tahsil edecekti. Ayrıca, ara ödemeler de yapacaktı. Alacaklı dosyanın 11 yaşında olduğunu gözeterek borçlu ile uzlaştı ve borçlu meskeniyet iddiasından vazgeçti. 

2012 yılından beri borçludan 50.000 TL'den fazla para tahsil edildi, edilmeye de devam ediliyor. 1953 doğumlu borçlumuz için Allah'a dua ediyoruz, ömrü uzun olsun...






1-Yazının yazıldığı tarihteki e devlet uygulamaları sayesinde, https://parselsorgu.tkgm.gov.tr/ adresinden taşınmazın açık adresini öğrenebilirsiniz. 

4 yorum:

  1. Mesleğe yeni başlayanlar için ve bilmediğimiz konularda bizler için faydalı bir blog ve ayrıca çok akıcı anlatımınız var. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil